KRONİK HASTALIKLAR NASIL İYİLEŞİR?

Kronik bir hastalığınız Veya geçmeyen şikayetleriniz varsa ve “hastalığıma hangi ilaç iyi gelir?” diye Arayış içindesiniz üzgünüm gittiğiniz yol yanlış...

Sağlığınıza kavuşmanız için sormamız gereken asıl soru “benim hasta olmama yol açan nedenler nelerdir?” Olmalıdır.
Hastalıklara olan bakış açımızı değiştirebilirsek hastalıkları gerçek anlamda tedavi edebiliriz.

Fonksiyonel tıp yaklaşımında her hastanın tedavisi farklıdır. Nedeni çok basit!! Bir hastalığın altında bir çok neden olabileceği gibi sadece tek bir nedene bağlı bir çok hastalık gelişebilir.

• Özellikle bir çok nedeni olan hastalıklarda tüm nedenleri çözmedikçe tam bir iyileşme olmayacaktır.

• Batı tıbbı hastanın bir belirtisini odaklanarak her hastada aynı yöntemle ya da ilaçla tedavi etme yolunu seçer.

• Ve artık bunun kronik hastalıklarda işe yaramadığını çok iyi biliyoruz.

• En sık karşılaştığım hasta yakınmaları genelde Halsizlik, çabuk yorulma, enerji düşüklüğü, kendini mutsuz hissetme, uyku sorunları, Sabahları yorgun kalkma ve benzeri şikayetler o kadar yaygın ki hastalar doktora gittiğinde şikayetleri genel olarak depresyon ile ilişkilendirilmiş ve antidepresan kullanmaya başlamışlar.

Halbuki depresyonun birçok nedeni olabilir.

Mesela,
✔️ duygusal bir travma geçirmiş olabilirsiniz,
✔️Hipotiroidiye neden olan bir gluten duyarlılığınız,
✔️Mide koruyucu aldığınız için B 12 vitamini eksikliğiniz,
✔️Hiç güneşe çıkmadığınız için D vitamini eksikliğiniz,
✔️ Ekmek veya şekeri çok tükettiğiniz için gelişen insülin direnciniz,
✔️Sık antibiyotik kullandığınız için Bağırsaklarınızdaki flora dengesinin bozulup iltihaplanması,
✔️Balık yemiyorsanız omega 3 eksikliği,
✔️ Balığı çok seviyorsanız başta Cıva  olmak üzere ağır metal yüklenmesi,
olmak Üzere bir çok nedene bağlı olarak siz de  depresyon gelişmiş olabilir.

Ama bu nedenlerin her birinin tedavisi birbirinden farklıdır.

Ben, fonksiyonel tıbba “GELECEĞİN TIBBI” diyorum.

Hastalıklara bütünsel bir bakış açısıyla baktığımız zaman çözüm orada başlıyor.

Peki Kronik Hastalıklar Neden Bu Kadar Artış Gösterdi?

Bu paradoksun en önemli sebeblerinden biri tamamen dogallıktan uzak katkı ve koruyucu maddelerden zengin beslenmek oldugu kadar modern tıbbın kronik hastalıklara olan yanlış yaklaşımı da önemli rol oynar. Modern Batı Tıbbı, hastalıklara neden olan çevresel nedenleri azaltmak yerine tamamen hastanın yakınmalarına odaklanarak bu semptomları ilaçlar ile kaldırmaya çalışması, sorunların sadece halının altına süpürülmesine neden olur. Problemler ise giderek büyüyerek hastalıkların kronikleşmesine neden olmaktır.

Kronik hastalıklar ise modern tıp yaklaşımında bölümler olarak ele alınır. Kişinin şikayeti hangi organ veya sistemi ilgilendiriyorsa hasta o doktora yönlendirilir. Doktor kendi branşı açısından hastayı değerlendirir, tedavi eder.  Kronik hastalıklar ise genelde tek başına görülmeyeceği için diğer hastalıkları için başka uzmanlara sevk eder. Bu sevk zinciri sonunda hasta elinde bir yığın ilaç ile ilaca bağımlı ama ilaçların yan etkilerinden dolayı da bir sürü sorunlar ile tek başına kalmaktadır.

Uzmanlıklar tabii ki gereklidir. Ama her uzman da kendi branşı çerçevesinde hastayı bir bütün olarak değerlendirmelidir.  İnsan bedeni, sosyal hayatı, beslenme tarzı, içinde bulunduğu yaşam koşulları ile birlikte bir bütündür. Kronik hastalıklarda,  tamamlayıcı tıp tedavileri ile birlikte batı tıbbı tedavilerinin kullanılması çok daha etkili tedaviler sağlayacak ve hastanın yaşam kalitesini arttıracaktır.

Tamamlayıcı tıp tedavileri, geleneksel olarak etkili oldugu kuşaklar boyu aktarılarak bilinen ama bilimsel olarak kanıtlanamadığı gerekcesiyle modern tıp anlayışında kabul  görmedigi için göz ardı edilmektedir. Fakat son yıllarda özellikle akupunktur, nöral terapi, hacamat ve sülük tedavileri ile ilgili bilimsel yayınların artmasıyla tamamlayıcı tıp tedavileri hak ettiği yere sağlam adımlarlar ile yürümektedir.

Hronik Hastalığı Olan Hastalar Nasıl Beslenmeli?

Beslenmenin kalitesi ile kronik hastalıklar arasındaki bağlantı var mı? Kronik hastalığa sahip bir kişi nasıl beslenmeli? iyileşmesi için beslenmesinde değişiklik yapması gerekir mi? Yoksa şu ana kadar nasıl besleniyorsa aynen devam etmeli ve kendisine reçete edilen tedaviyi aksatmadan kullanmalı mı? Aklımızda o kadar çok soru var ki!!! .

Modern hayatın getirdiği kanser, kalp hastalıkları ve otoimmün rahatsızlıkları gibi kronik hastalıkların %50 ila %80'inin yeme içme alışkanlıkları ve yaşam tarzı ile ilişkili olduğu ortaya konulmuştur.

Kronik bir hastalığın meydana gelmesinde Epigenetik nedenler, (bunlar kişinin rahme düşmesinden ölümüne kadar olan sürede karşılaştığı çevresel değişkenlerin toplamıdır) hatalı veya hasarlı bir genle ilişkilendirilen, yani genlerimizi suçlayan bazı kaderci yaklaşımlardan daha büyük bir rol oynamaktadır. .

Ancak, günümüz sağlık bakımı anlayışı patentlenebilir, kar sağlayan ilaç endüstrisi etrafında döndüğünden dolayı kişiye özel tedavi yaklaşımları, beslenmenin önemi, yaşam tarzı değişiklikleri gibi konuların üzerinde neredeyse hiç durulmuyor. Tıp eğitiminde verilen müfredat tamamen ilaç sponsorluğunda yapılan bilimsel çalışmaların sonuçlarına göre belirleniyor ve çıkarılan tedavi rehberlerine göre hastalıkların tedavisine karar veriliyor. .

Amerika’da tıp eğitimi verilen okulları kapsayan bilimsel bir çalışmadan çıkan ACI SONUÇ❗️❗️❗️
"Klinik uygulamalarda beslenme ilgili ders verdiğini raporlayan okulların sayısı tüm okulların sayısının yarısından azdır. Bu uygulama ise ortalama sadece 4,7 saattir..." (Adams et al., 2015).⁣ Journal of Biomedical Education'dan araştırmacılar şu sonuca varıyor: "ABD'deki birçok tıp okulu geleceğin doktorlarını klinik uygulamalarda günlük beslenme talebine yönelik şekilde hazırlamakta hala başarısızdır.

Doktorlara, temel tıp eğitimleri ve uzmanlık eğitimleri sırasında beslenmeden kaynaklı nedenleri nasıl anlayacakları ve tedavi edecekleri öğretilmezse onların obezite, diyabet, metabolik sendrom, hastanede yetersiz beslenme ve diğer birçok durumu verimli bir şekilde ele almalarını beklemek gerçekçi olmaz"