Otoimmün Hastalıklarda Bütüncül Tedavi Yaklaşımları

Son zamanlarda otoimmün hastalıklar inanılmaz arttı. Yakın çevremizde, ailemizden birinde ya da kendimizde bu hastalıklardan bir tanesi mevcut.
.
ASIL SORU? Neden bağışıklık Sistemimiz yabancı düşmanlara karşı vücudu savunmak yerine kendi dokularına karşı bir savaş ilan etmeye başladı.
.
Evet bu hastalıklarda genetik bir yatkınlık söz konusu. Ama Son 20 yılda bu hastalıkların salgın gibi artış göstermesini sadece genetik ile açıklamamız mümkün değil????‍♂️
.
Klasik tıp anlayışı bu hastalıkların genel anlamda genetik kaynaklı olduğunu, kesin tedavisinin olmadığını sadece immünolojik yanıtı azaltmak için bağışıklığı baskılayan İmmünsüpresif adını verdiğimiz ilaçlar veya anti inflamatuvar ilaçları kullanırlar. Ama bu ilaçlar bağışıklığı azalttığı için ciddi yan etkilere neden olabilir.
.
Konvansiyonel tıp yaklaşımının en büyük eksikliği bütünü görmekten uzak olmasıdır. Hastalığın nedenlerini sorgulamaz. Organ sistemlerinin birbiriyle olan bağlantılarını görmez. Bağışıklık sistemini aşırı uyarılmasına neden olan faktörleri bulup düzeltmek yerine Bağışıklığı baskılayan medikal tedaviler ile semptomları ortadan kaldırmaya çalışır.
.
Peki bağışıklık sistemini aşırı duyarlı hale getirerek otoimmün hastalıklara sebeb olan
????KÖK NEDENLER???? Nelerdir?
✔️Beslenme Yanlışları
✔️GIDA İNTOLERANSLARI
✔️GEÇİRGEN BAĞIRSAK
✔️KRONİK STRES
✔️KRONİK İNFLAMASYON
✔️Bağırsak Flora Bozukluğu, Disbiosis, SİBO
✔️Ağır metal maruziyeti
✔️Kronik Bakteriyel ve Viral Hastalıklar
✔️Tarım ilaçları, pestisidler
✔️GDO’lu yemlerle beslenen hayvanların et ve ürünleri
✔️Rafine şeker tüketiminin artması
✔️Genetiği değiştirilmiş tarım ürünleri
✔️Metilasyon defektleri ✔️D vitamini eksikliği
.
Gibi birçok neden genetik olarak yatkın kişilerde otoimmün hastalıklara neden olabilir. Bu nedenlerin herbirine yönelik önlem ve tedavileri yapmadan sadece bağışıklığı baskılamak gerçek bir tedavi olmayacaktır.

Otoimmün Hastalıkların Gerçek Sebeblerini Anlamak

Otoimmün hastalıklarda anlamamız gereken ilk şey bu hastalığın bağışıklık sistemini ilgilendiren bir hastalık olmasıdır. Eğer otoimmün bir hastalığınız var ise bağışıklık sisteminiz düzgün çalışmıyordur ve vücudunuzun kendi hücrelerine karşı saldırmaya başlamıştır. VÜCUDUNUZ BİRÇOK ORGAN VEYA SİSTEMİ BU SALDIRILARDAN NASİBİNİ ALIR.  Otoimmün hastalığınız her nerede olursa olsun bu hastalıklardan korunmanız yada tedaviniz için yapmanız gereken bağışıklık sisteminizi yeniden kontrol altına almak olmalıdır.

Ne yazık ki şu an günümüzde hakim olan tıp anlayışı otoimmün hastalıkları bağışıklık sisteminin bir hastalığı olarak tanımlamadan etkilediği organa yönelik tedavilere başlar. Özellikle hastalık hangi organ sistemini etkiliyorsa o organa ait bir uzmanlık dalında çalışan bir doktor tarafından takip ve tedavilere başlanır. Sedef veya vitiligo varsa dermatoloji uzmanı, çölyak, ülseratik kolit veya chron varsa gastroenteroloji uzmanı, diabet yada hashimato varsa endokrinoloji uzmanı tarafından takip edilir. Eğer bu hastalıklardan birkaç tanesi aynı hastada bulunuyorsa hasta çok sayıda farklı uzman tarafından takip edilir ve her bir uzmanın verdiği farklı ilaçlar ile tedavi edilir ve bu tedavilerin ortak noktası genel olarak hastalıkların yakınmalarını gidermek  için verilen bağışık sistemini baskılayıcı ilaçlardır.

Fonksiyonel tıp yaklaşımı açısından hastalığın semptomlarına odaklanmak yerine bağışıklık sisteminin neden kendi dokularına karşı anormal bir cevap verdiğini belirlemek çok daha önemlidir.

Otoimmün Hastalıkların 5 Olası Nedeni

1. Geçirgen Bağırsak Sendromu

Sağlıklı bir barsak florası sizin bağışıklık sisteminizi %70 oranında doğru çalışmasını sağlar. Barsak floranız bozulmuş ise sağlıklı bir immün sisteme sahip olmanız mümkün değildir. Barsak duvarımz aslında bir bariyer rolü oynar. Bu bariyerin bozulması toksinlerin, enfeksiyon etkenlerinin, sindirilmemiş daha büyük moleküllü yiyecek partiküllerinin sizin kan dolaşımına katılmasına sebeb olur.

Bağışıklık sistemi hücreleri tarafından tanınamayan bu yabancı maddeler immün sistemin anormal yanıt vermesine neden olur ve sonunda immün sistem kendi dokularına saldırmaya başlar.

2. Gluten İntoleransı

Gluten intoleransı 2 yolla otoimmün hastalıklara sebeb olur. İlk olarak glüten hassasiyetinin neden olduğu barsak harabiyeti barsak geçirgenliğine neden olur. İkinci olarak glütenin barsak duvarında neden olduğu kronik inflamasyon immün sistemin anormal yanıt vermesine yol açar.

3. Toksinler

Toksik küfler (mikotoksinler) ve ağır metaller, otoimmün hastalıklara yol açan en önemli 2 toksindir. Ağır metallerden klinik soruna yol açan en önemlisi cıvadır. Cıva alımına en sık amalgam dolgular, aşılar, derin deniz balıkları ve çevresel kaynaklı olabilir.

4. Enfeksiyonlar

Bakteri, virüs ve onların neden olduğu toksinler otoimmün hastalıklara yol açabilir. Bu enfeksiyon etkenlerine yönelik tedaviler otoimmün hastalıkların kontrol altına alınmasını sağlayabilir.

5. Stress

Stres, bağışıklık sistemini olumsuz yönde etkileyerekinflamasyonla bağlantılı olarak otoimmün hastalıkları tetikleyebilir.

Otoimmün Hastalıklarda Tedavi Stratejileri

Bağışıklık sisteminin vücudun kendi dokularına saldırması neticesinde otoimmün hastalıklar adını verdiğimiz 70’e yakın hastalık var. .
.
Burada Asıl sorun bağışıklık sisteminde. Etkilenen organ veya dokular sadece hedeftir. Tedavide bağışıklığı aşırı duyarlı hale getiren toksinler, kronik enfeksiyonlar, ağır metaller, gıda duyarlılıkları, kimyasal maruziyetlerin hepsi doğru saptanmalı, uygun olan önlem ve tedavilere hemen başlanmalıdır.
.
Atılacak ilk adım; otoimmün reaksiyonları başlatan tüm nedenleri durdurmak için yeni bir yaşam tarzı geliştirmektir. Bu hastalıkların ortak noktası KRONİK inflamasyon’dur. Enflamasyona neden olan tüm faktörler durdurulmalıdır. Temizliklikten kozmetiğe, banyodan mutfak araç gereçlerine kadar bedenimize aldığımız toksin ve kimyasalları sınırlandırmamız gerek. ????Mesela evi su bastıysa önce bozulan musluğa, yada akan tavana çözüm bulmamız gerektiği gibi????
.
Sonra sıra hastalığa neden olan toksin, ağır metal ve kimyasallardan arındırmak için bir temizliğe başlamak gerek. BAĞIRSAK florası düzeltilmeli, başta karaciğer olmak üzere detoksifikasyon kanallarını fitoterapötikler ile desteklenmeli. Ağır metalleri uzaklaştırmak için kişniş, chlorella, spiruluna gibi doğal ve yan etkisiz bitkisel şelasyon yapan ajanlar kullanılmalı. Hastalığın nedenlerine yönelik ise #ozontedavisi #fitoterapi #hacamattedavisi #nöralterapi gibi kişiye uygun tedaviler kullanılabilir.
.
Eksik vitamin ve mineraller, kişiye uygun optimum düzeylere gelene kadar takviye edilmeli. Kronik stres, uyku bozuklukları gibi eşlik eden durumlar varsa mutlaka çözülmeli.
.
Otoimmün hastalıklarda hangi tedavinin tercih edileceği ise tamamen hastaya bağlıdır. 1️⃣Beslenme ve hayat tarzı değiştirmeden sadece ilaçlar tercih edilebilir.
2️⃣Ya da bütünsel bir yaklaşım ile hastalıklara neden olan kök nedenler saptanır, yaşam tarzı ve beslenme değiştirilir, yan etkisiz ve doğal tedaviler tercih edilebilir.
.
Burada en önemli husus tedavinin kişiye özel olmasıdır. Çünkü hastalık isimleri aynı olsa da her hastalığa neden olan etkenler farklıdır. Sadece hastalık adı aynı diye farklı hastalara standart bir tedavi uygulamak yeterli olmayacaktır.