Alerji Tedavisinde Bütüncül Tıp Yaklaşımları

Alerjiler, altta yatan kök nedenleri tedavi ettiğinizde iyileşir.

Modern batı tıbbının alerji hastalarına yaklaşımı genellikle semptomları yatıştırmaya yönelik kortizon, antihistaminik gibi geçici çözümler sunar. İlaçlar ile kontrol altına alınmayan vakalarda ise aşı tedavileri gibi oldukça uzun yıllar süren tedaviler başlanır.

Alerji tedavisinde sadece sonuç odaklı semptomları baskılayıcı ilaçlar kullanmak yerine bağışıklık sisteminin aşırı duyarlı hale gelmesine ve  hatalı çalışmasına neden olan kök nedenleri saptamak ve bununla ilgili beslenme değişiklikleri başta olmak üzere gerekli tüm önlemleri almak kliniğimizde yaptığımız tedavilerin ilk adımı..

Sağlıklı beslenme alışkanlıkları, alerji tedavisinde ilk değerlendirilmesi gereken ve olmazsa olmazlarımızdan bir tanesi..

Eğer işlenmiş gıdalar, şeker, gluten içeren unlu gıdaları vb. Aşırı  tükettiğiniz sürece aleri ilaçlarını kullanmaya mecbursunuz..

Bize gelen alerji hastaları çok iyi bilir.  ALERJİ Tedavilerimizi planlar ilken ilk yaptığımız şeylerden biridir. Biz hastalarımıza gıda intoleransına neden olan gıdaların tüketilmediği ELİMİNASYON DİYETİ  olarak adlandırdığımız beslenme sistemini öğretiyoruz.

Bu dönemde özellikle süt ürünleri ve buğday yani glüten içeren gıdalardan uzak durmak Tedavinin başarısını arttırır.

Alerji Tedavisinde Temel İlkeler

*Vücudu toksinlerden arındıran çeşitli terapi yöntemlerini (hacamat, kupa terapisi, chlorella),

*Karaciğer desteği sağlayan devedikeni tohumu, zerdaçal, karahindiba, enginar gibi bitkisel destekler

*Bağırsak florasını destekleyen önlemler ve bağırsak geçirgenliğini önleyen tedaviler

*Vücudun ph dengesini düzenleyen önlemleri almak, asidozu önlemek ve alkali hale getirmek

*Alerjiye neden olan iltihabı  kortizon gibi bağışıklıği baskılayıcı ilaçlar ile azaltmaktansa fitoterapi (bitkisel takviyeler) kullanmak

*Destekleyici  terapilerden ise en çok kullandığımız otohemoterapi (kendi kanı ile tedavi), ozon tedavisi, rezonans terapileri gibi tamamlayıcı tedavi yöntemleri sayesinde bağışıklığınızın çalışmasını normal hale getirerek alerjileri kontrol altına almaya çalışıyoruz.

Bağışıklık sistemi ne kadar güçlü ise Alerjileri kontrol altına almak kolaylaşıyor, Alerji  Tedavilerimizde  birinci amacımız  bağışıklığımızı güçlendirmek..

Alerji tedavisinde gıda takviyelerini sıklıkla kullanıyoruz. Takviye olarak en sık kullandıklarımız ise
Metil B12, C Vitamini, Çörek Otu tohumu, Omega 3, D Vitamini, Koenzim Q10 ve bağırsak florası için Probiyotik, adaptojen bitkilerden Astaxanthin, iltihap düzeylerini azaltmak için zerdaçal, zencefil, meyan kökü gibi bitkilerden destek alabiliriz.

Alerjik Yakınmalarınızın Altında HİSTAMİN İNTOLERANSI Olabilir

Kontrol altına alamadığınız alerjik yakınmalarınızın nedeni Histamin intoleransı olabilir.

Kliniğimizde alerji tedavisini yaptığımız bazı hastaların tedavisinin daha dirençli olduğunu ve HİSTAMİN İNTOLERANSI ile ilgili önlemleri aldığımız zaman tedavilerden daha iyi sonuç aldığımızı gözlemliyoruz.

Histamin intoleransı geliştiğinde vücudun histamini yeterince parçalayamaması nedeniyle histamin düzeylerindeki yükselme bazı semptomlara yol açar.
Bunlar hafif cilt döküntüleri ve baş ağrısından şiddetli migren ataklarına, bağırsak sorunlarına veya kronik yorgunluğa kadar değişebilen belirtilerdir.

Histamin; bağışıklık, sinir ve sindirim sisteminde çok önemli sinyalizasyon görevleri olan nörotransmitter bir moleküldür.

☑️Görevi bitince bir enzim tarafından yıkılır.(Sindirim sistemindeyse, DAO:diaminoksidaz, sinir sistemindeyse N-metiltransferaz enzimi yıkımda görevlidir.)

Normalde histamin görevini yaptıktan sonra yıkılması gerekirken, bu durumlarda yıkılamaz ve vücutta serbest bir şekilde yüksek dozda dolaşmaya başlar. Bu durum Histamin İntoleransı dediğimiz bir çok belirtiyle karşımıza gelen rahatsızlıkların temelini oluşturur.

EN SIK
Adet düzensizliği
Migren, Başağrıları
Gıda intoleransı, Allerji
Ürtiker
Sıcak basmaları, Yüz kızarıklığı
Endişe, Panik bozukluk
Yorgunluk
Karın ağrıları
Burun tıkanıklığı allerji,
Uyku bozukluğu semptomları
histamin intoleransını düşündürmelidir.

Tanısı; kanda histamin ve DAO ölçümüyle yapılabilir

Histamin intoleransında nelere dikkat edilmelidir?

1️⃣Bağırsak florası düzenlenmelidir
2️⃣Geçirgen bağırsak sendromu (leaky gut) tedavi edilmelidir
3️⃣Düşük histaminli diyet başlanmalı.
4️⃣Stres kontrol altına alınmalıdır.
5️⃣Uyku sorunları giderilmelidir.
6️⃣Detoks yapılmalı. Bedende biriken toksinler atılmalıdır.
7️⃣Ozon tedavisi ile bağışıklık sistemi module edilerek tedavi başarısı arttırılabilir.

Alerji Nedir?

Alerji, vücudumuzun savunma sisteminin bazı maddelere karşı aşırı duyarlılığı sonucu savaş açması ve buna bağlı reaksiyon oluşturmasıdır. Vücuda zararı olmayacak maddelere karşı tetiğe geçen antikorlar sonucu öksürük, hapşırma, kaşıntı gibi rahatsız edici birçok tepki görülebilir. Antikorları tetikleyen bu maddeler çoğunlukla toz, polen, çeşitli besinler ve hayvan tüyleridir. Çevresel faktörler sonucu her yaşta görülebilen alerjik rahatsızlıkların genetik geçişliliği de bulunmaktadır. Özellikle deniz kenarı bölgelerde yaşayan, beyaz tenli kişilerde sıkça görülen alerjik rahatsızlıklar, sigara ve çevre kirliliği ile de tetiklenmektedir.

Alerji Neden Olur?

Alerjik rahatsızlıklara neden olan alerjenler 5 ana maddede toplanmaktadır. Bunlar;

• Çevresel alerjenler (ev tozu, polen, küf mantarı vb.)
  • Besin alerjenleri,
  • Böcek alerjenleri,
  • İlaç alerjenleri,
  • Mesleki alerjenler

Alerji Olduğumuzu Nasıl Anlarız? Alerji Belirtileri Nelerdir?

Vücudun alerjenlere verdiği tepkiler kişiden kişiye değişkenlik gösterir. Bu alerjinin çeşidine ve şiddetine de bağlıdır.

Alerjinin en sık rastlanan reaksiyonları şunlardır;

• Kaşıntı,
  • Peş peşe hapşırma,
  • Öksürük,
  • Burunda akma ve tıkanıklık,
  • Nefes darlığı veya hırıltılı solunum,
  • Vücutta egzama, döküntü, şişlik veya kızarma

Alerjik Öksürük

Alerjik öksürük, alerjik rahatsızlıkların en sık görülen belirtilerinden biri olduğu gibi aynı zamanda bir rahatsızlıktır. Hastalar tarafından rahatsız edici bulunmasına rağmen çoğu zaman tedavisi ihmal edilen alerjik öksürük doğru teşhis ve doğru tedavi ile atlatılabilir; hastanın hayat kalitesi geri kazandırılabilir.

Alerjik Öksürük Neden Olur?

Alerjik öksürük, vücudun alerjenlere solunum yoluyla verdiği bir tepkidir. Nefes yoluyla vücuda alınan alerjenler yine vücudun öksürük refleksiyle maddeyi uzaklaştırmaya çalışır. Solunum yollarında gerçekleşen bu tahrişin yanı sıra bazen burun akıntısı, geniz akıntısı da görüşebilir ve alerjik öksürüğü büyük ölçüde tetikleyebilir. Alerjinin şiddeti arttıkça öksürüğün de şiddeti artar, hastada yorgunluğa, göğüste acıya neden olabilir. Uzun süre devam eden ve belirtilerle uyuşan öksürük şikayeti ile karşılaşıldığında mutlaka uzman bir doktora muayene edilmeli; alerji ise kaynağı ve şiddeti öğrenilmelidir.

Alerjik Öksürük Tanısı Nasıl Koyulur?

Alerjik rahatsızlıkların tespit edilmesinde birden çok yöntem bulunmaktadır. İlk etapta uzman doktor tarafından göğüsün dinlenmesi gerekmektedir. Alerji kaynaklı olduğu düşünülen vakalara kan veya cilt yoluyla yapılacak alerji testleri, hastanın duyarlı olduğu alerjenlerin tespit edilmesini sağlayacaktır. Tanı koyulmasının ardından en uygun alerji tedavisine karar verilecektir.

Alerjik Öksürük Tedavisi

Alerjik öksürük rahatsızlığının çeşitli tedavi yöntemleri bulunmaktadır. Bunların başında ilaç tedavisi gelmektedir. Hasta alerjiyi engelleyecek günlük ilaçlar kullanabileceği gibi hava yoluyla (inhaler) alınan kortikosteroidler ve bronş genişletici ilaçlar kullanabilir. Alerjik öksürük tedavisinde bir diğer tedavi yöntemi ise alerji aşısıdır. Belli aralıklar düzenli şekilde uygulanan aşı tedavisinin ardından hastanın alerjileri azalır veya kaybolur, alerjik öksürük de bununla birlikte ortadan kalkar.

Alerjik öksürük rahatsızlığında unutulmaması gereken nokta, alerjenlerden uzak durmaktır. Bazı hastalar ilaç kullanmadan, sadece alerjen maddelerden uzak durarak da hayatlarını geçirebilirler. Bunun yanı sıra ilaç tedavisinin ek ya da tek başına uygulanabilecek hafifletici, doğal tedavi yöntemleri bulunmaktadır.

Alerjik Öksürüğü Hafifletecek Doğal Yöntemler

Alerjik öksürük, hayat kalitesini büyük ölçüde olumsuz etkileyen, yorgunluk hissi yaratan rahatsız edici bir rahatsızlıktır. Özellikle bahar döneminde şiddetlenen alerjik öksürüğün belirtilerini azaltacak bazı yöntemler bulunmaktadır. Bunlar;

Doğal İçerikli Öksürük Şurupları İçin

Özellikle kimyasal ilaç kullanımını olabildiğince aza indirmeye çalışan hastalar, alerjik dönemlerde kendi doğal öksürük şuruplarını yapıp, alerjik öksürüğü hafifletebilirler. Alerjik öksürüğe iyi gelen en iyi şuruplardan biri limon ve bal karışımıdır. Doğal limon suyu ve üzerine bolca eklenen balı karıştırıp tüketin.

Sıvı Tüketin

Alerjen maddeye maruz kalınması sonucu öksürüğün yanı sıra geniz akıntısı da yoğun olarak görülmektedir. Su veya taze sıkılmış meyve suları gibi sıvıları bolca tüketerek boğazda doğal bir temizlik gerçekleştirebilirsiniz. Sıvı tüketimi sayesinde boğazdaki mukus giderilebilir, öksürük şiddeti büyük ölçüde azaltılabilir.

Alerjen Maddelerden Uzak Durun

Alerjik öksürükle karşılaşan hastaların duyarlı olduğu alerjen maddeleri tespit etmesi ve bu maddelerden olabildiğince uzak durması büyük önem taşımaktadır. Özellikle polen alerjisi olan hastalar bahar döneminde yaşam tarzını alerjiye karşı tekrardan oluşturması gerekmektedir. Toz ve akar alerjilerinde bulunduğu ortamın hijyeni sağlanmalı, toz tutacak eşyaları barındırmaktan kaçınmalıdır.

Odanızı Nemli Tutun

Alerjik dönemlerde mukus birikmesi sonucu öksürük sıklığı ve şiddeti artar. Bunu olabildiğince azaltmak için mukusu yumuşatacak nemli ortam sağlanmalıdır. Yatmadan önce alınacak sıcak duş ya da odada hava nemlendirici cihaz kullanımı size yardımcı olacaktır.

Bitki Çayı İçin

Alerjik öksürük yoğun olarak boğazda tahrişe sebep olur ve hastanın hayat kalitesini düşürür. Bu nedenle boğazı sürekli nemli ve yumuşak tutmak önemlidir. Bu dönemlerde ıhlamur, papatya gibi bitki çayları tüketilerek boğaz iritasyondan korunabilir.

Yüksek Yastıklar Tercih Edin

Alerjik öksürük, geceleri daha da şiddetlenerek hastanın uykusunu bozabilir. Yatarken birden fazla yastık tercih ederek veya yüksek bir yastık kullanarak kafayı yüksekte tutmak, gece görülen öksürük nöbetlerini azaltmaya yardımcı olacaktır.

⚠️ ⚠️ Burada yazılan bilgiler sadece bilgilendirme amaçlıdır tedavi yerine kullanılmamalıdır. Tedavi için doktor muayenesi gereklidir