Ozon Tedavisi

Ozonterapisini daha önce duymamış olsanız da eminiz ki ‘ozon gazı’ bir yerlerden tanıdık geliyordur. Ozon, dünyayı kaplayan tabakalardan biridir ve stratosferinden en üst kısmında bulunur. İnsanlar için oldukça tehlikeli ultraviyole ışınların girmesini engelleyen, adeta bir filtre görevi gören ozon dünyadaki yaşamın var olmasını sağlayan yapılardan birisi. Nitekim insanların kullandığı çeşitli maddeler ve salınımlar nedeniyle ozon tabakası her geçen gün daha da zayıflıyor ve cilt hastalıklarına, kanserlere ve çeşitli rahatsızlıklarına her geçen gün daha sık rastlanıyor.

İnsanlar için varlığı oldukça önemli olan ozon, üç adet oksijen atomundan oluşmakta ve çeşitli rahatsızlıklarının tamamlayıcı tedavisinde kullanılan tıbbi olarak kullanılmaktadır. Ozonterapide kullanılan tıbbi ozon; saf ozon ile saf oksijen karıştırılarak elde edilmekte ve hastalara tedavi amacıyla çeşitli yöntemlerle uygulanmaktadır. Rahatsızlığa ve şiddetine göre uygulama seviyesi ve şekli değişen ozonterapi, yalnızca uzman hekimler tarafından uygulanabilen bir tamamlayıcı tedavidir, herkes tarafından uygulanamaz.

Ozonterapi Hangi Hastalıkların Tedavisinde Kullanılır?

Ozon terapi; dolaşım bozukluğu, kanser, göz ve enfeksiyonlar olmak üzere çeşitli rahatsızlıklarının tedavisinde tamamlayıcı rol oynar. Bunlar;

• Diyabet
  • Dolaşım bozuklukları,
  • Romatoid artrit,
  • Fibromiyalji,
  • Kanser,
  • Enflamatuar bağırsak hastalığı
  • Avasküler nekroz (AVN)
  • İyileşmeyen kronik yaralar
  • Diyabetik ayak yaraları
  • Gut hastalığı
  • Serebral palsi
  • Alerjik hastalıklar
  • Kronik yorgunluk sendromu
  • Sistemik Lupus Eritematozus
  • Crohn hastalığı
  • Candidiasis
  • Viral hastalıklar (herpes simplex, herpes zoster, AIDS, hepatit A, B, C, human papilloma virus)
  • Pulmoner hastalıklar (amfizem, KOAH, akut respiratuar stres)
  • Oftalmolojik hastalıklar (retinitis pigmentosa, katarakt, glokom, yaşa bağlı maküler dejenerasyon)
  • Nörovejetatif hastalıklar (alzheimer, parkinson, demans)
  • Vasküler hastalıklar (hipertansiyon, venöz yetmezlik, periferal arteriyel hastalık, venöz staz)

Ozonterapi Nasıl Uygulanır? Uygulama Yöntemleri Nelerdir?

Ozonterapi hastalığa göre değişik tekniklerle uygulanabilmektedir. Bunlar;

• Major otohemoterapi: Hastadan 50 ila 100 cc arasında kan özel ozon şişelerinin içine alınır ve ozonlanır. Ardından damar yoluyla tekrar geri verilir.
  • Minor otohemoterapi:  Hastadan 5  ila 10 cc arasından kan alınır ve ozonlanır. Ozonlanan kan omuz veya kalçadan kas içine enjekte edilir.
  • Cilt altı: Özellikle iyileşmeyen yaraların tedavisinde kullanılan bu yöntemde ozon cilt altına direkt verilir.
  • Torbalama: Genellikle diyabet ayak yaraları, gangren gibi durumlarda bölge torba ile sarılır ve ozon gazında bekletilir.
  • Rektal yolla: Özellikle bağırsak problemi olan hastalarda tercih edilen bu yöntemde kan alınması gerekmez. Özel bir aplikatör yardımıyla ozon gazı rektal yoldan iletilir.

Ozonterapinin Faydaları

Ozonterapi;

• Bütün bakteri, mantar ve virüsler üzerinde etkilidir, kuvvetli bir antimokrobiyal ajandır.
  • Metabolizmayı hızlandırır,
  • Bağışıklık sistemini dengeler ve güçlendirir,
  • Dolaşımı destekler, tedaviye yardımcıdır,
  • Vücudun kendini onarma mekanizmasına yardımcıdır,
  • Vücudun oksijen kapasitesini arttırır,
  • Sağlık ve yaşam kalitesini arttırır.
  • Yeni hücre üretimini sağlar,
  • Karaciğer yağlanmasını azaltır,
  • Kanseri önler ve tedavisine yardımcı olur,
  • Yaşlanma karşıtıdır,
  • Ağrıları giderir,
  • Kronik yorgunluğu gidermeye yardımcı olur,
  • Kalp ve damar hastalıklarını önler, tedavisinde tamamlayıcı rol oynar.

Ozonterapi Kaç Seans Uygulanır?

Ozonterapi uygulamasının sıklığı, hastanın genel tedavi programına ve hastalığına göre değişmektedir. 48 saat arayla uygulanan ozonterapisi, haftada 2 ila 3 uygulama şeklinde gerçekleştirilebildiği gibi 10 ila 15 seans da olarak da uygulanabilmektedir, buna uzman doktor karar verecektir. Tedavinin tamamlanmasının ardından 1- 2 ay arayla birer seans uygulama gerçekleştirilebilir.

Tedavi süresi ortalama 10 ila 20 dakika sürmektedir.

Ozonterapi Kimler İçin Uygun Değildir?

Ozonterapi oldukça doğal ve güvenilir bir tamamlayıcı tedavi yöntemidir, bu nedenle uygulanmaması gereken kişiler listesi oldukça dardır. Ozonterapi; ileri derece kansızlık ve bazı kalıtsal kan hastalığı olan hastalar için uygun değildir. Bunun yanı sıra hipertiroidi ve anormal hormon salgılama durumu olan hastalara ozonterapi önerilmemektedir.