Kanser Tedavisinde Fonksiyonel Tıp Yaklaşımı

Son yillarda  kanserin neden oldugu hastalıklar, kalp-damar hastaliklarindan sonra ikinci siklikta yasami tehdit eder hale gelmistir. Bu durum;

• Dünya nüfusunun yaşlanması
  • Sigara kullanımının artması
  • Tıpta son teknolojik gelişmelere baglı olarak  tanı konulan hasta sayisindaki artış

Kanser tedavisinde son yıllarda yapılan çalışmalar ile oldukça yol alınmıs ancak bu iyimserlik  tüm kanser hastalarını degil, daha çok erken teshis edilen hastaları kapsamaktadir.

Kanser hastaları, cerrahi, kemoterapi ve radyoterapi tedavileri bittikten sonra  kendi haline birakilmamali, destek tedaviler verilmelidir.. Destek tedavinin amaci, hastanin yaşam kalitesinde artışı saglamak olmalıdır.

Kanserde Destek Tedavisi Nedir?

Dünya saglik örgütüne (WHO)  göre, “Kanser veya tedavi yöntemleri nedeniyle ortaya çikan sorunları ortadan kaldirmayi, hasta ve yakininin yasam kalitesini arttırmayı amaçlayan yaklasimdir”.

Yasam Kalitesi Nedir?

Kanser tedavisinde amaç hastalıksız sağkalım süresini uzatmaya yöneliktir. Kanser tedavisinde, kemoterapi ve radyoterapiye bagli yan etkiler, agri, enfeksiyonlar, bulanti ve kusma gibi nedeniyle yasam kalitesini bozulur.

Kanser tedavisine baglı  sikayetlerin giderilerek hastanin kaliteli yasamına devam etmesi çok önemlidir.

Kanser Destek Tedavi Nasil Yapilir?

Destek tedavi amaç kanserin iyilestirilmesi degil, hastayi rahatsiz eden sikayetlerin tedavisidir.

Bu hastalarda sıklıkla görülen agri, sindirim sistemi problemleri, nefes darligi, bulanti-kusma, cilt problemleri gibi semptomlar tedavi edilerek, hastanin yasam kalitesi iyilestirilmelidir.

Destek tedavisi kanser hastasinin yasam sürecinde önemli bir yer tutar. Bir kanser hastasini kemoterapi ile tedavi etmek kadar hatta bazen daha da fazla önem tasir.