Dünya büyük bir hızla gelişiyor ve değişiyor.

Bu değişimin getirdiği OLUMSUZ yaşam şartları ise ne yazık ki bizi hasta ediyor.

Özellikle son 50 yılda yaşanılan bu başdöndüren müthiş değişime bedenimiz ayak uyduramıyor. Temiz gıdaya ulaşmak her geçen gün zorlaşıyor.. Bilinçsizce kullanılan kimyasal ilaçlar nedeniyle sebze ve meyvelerde tarım ilacı kalıntıları mevcut.

Artan nüfusa bağlı olarak protein kaynakları yetmediği için et, tavuk, yumurta, süt ürünleri doğal ortamlarının dışında endüstriyel olarak üretilmekte.

Eğer evde yemek yapmadıysak dışarda sağlıklı yemek yiyebileceğimiz mekanlar çok az, varsa da çok pahalı. Bu nedenle tercihlerimiz hem ucuz hem de damak tadımıza uygun ve lezzetli olduğu için Fast food tarzında.

Çocukluktan itibaren ana enerji kaynağımız şeker ve unlu gıdalar olmuş.

Bir diğer sorun ise modern hayatın getirdiği stres ve zorluklar sürekli kortizol salınmasına Yol açarak bedenimiz 24 saat boyunca tehdit altında olduğu uyarısı ile çalışıyor. Bu durum ise bedenimizin hiçbir zaman gevşemesine izin vermiyor. Uykumuz ise çok kalitesiz. Yeterli uyumuyoruz, derin uykuya dalamıyoruz, Uykumuzu alamadan yeni ama zorlu bir güne başlıyoruz!!!

Şu an bedenimiz ile uyumsuz bir çevrede yaşadığımız için genlerimizin bu uyumsuz çevreye verdiği tek adaptasyon yanıtı gen ifadelerini değiştirmek oluyor.

Kanser ve otoimmün hastalıklar başta olmak üzere çığ gibi artan bu KRONİK hastalıkların hemen hemen tamamında bu çevresel değişikliğe uyum sağlayabilmek için vücudumuzun geliştirdiği adaptasyonlar yatıyor.

Tüm bunlara rağmen kronik hastalığın tedavisinde bize öğretilen tedaviler ise tamamen hastalığın semptomlarını gidermeye yönelik ilaç tedavileri odaklı.

Bu süreci tersine çevirmek sadece ilaçları kullanarak mümkün değil. İlaçlar ile sadece semptomları baskılıyoruz.

Bence çözüm, hastalıkların gerçek nedenine bütünsel bir bakış açısı ile bakabilmekte yatıyor.

Toplum olarak, halk olarak farkındalığımızın artması ve doğruları görebilmemiz gerek.

Bizi hasta eden nedenleri doğru saptayıp geç kalmadan gerekli önlemleri almalıyız. Kronik hastalıkların tedavisinde hastalıklar gelişmeden Onları önlemek devlet politikası haline getirilmelidir.

MİSYONUMUZ,

Kronik hastalıklarına karşı halkımızı bilinçlendirmek, Bütüncül Tıp yaklaşımıyla tanı koymak, hastalıkların kökenindeki asıl sebepleri bulup bunları ortadan kaldırmak ve yan etkisi olmayan tedaviler ile hastaların kalıcı şifaya ulaşmasını sağlamaktır.