Nöral Terapi

Nöral terapi, otonom sinir sisteminden kaynaklanan rahatsızlıkların teşhisi ve tedavisinde uygulanan bir yöntemdir. Peki otonom sinir sistemi kaynaklı rahatsızlıklar nelerdir? Lokal bozukluklar, anormal nörolojik sinyaller ve elektrofizyolojik düzensizlik ile otonom sinir sistemi reaksiyona girer ve bu bozucu alanlara tepki göstererek vücudun uzak bölgelerinde bile başka rahatsızlıklar yaratabilirler. Bozucu alanlar ise fiziksel veya psikolojik tramvalar sonucu ortaya çıkabilirler. Bozucu alanlara neden olan tramvalara örnek verecek olursak bunlar; sevdiği birini kaybetmek veya vücutta oluşan estetik açıdan rahatsız eden yara izleri olabilir.

Otonom sinir sistemi, tramva sonucu oluşabilen bu bozucu alanlara tepki olarak uzak ve çeşitli yerlerde rahatsızlıklar oluşturabilir. Örneğin; trafik kazası sonrası vücutta oluşan yara, uzun süren bacak ağrısına neden olabilir. Genellikle ağrılar görülmesine neden olan bu otonom sinir sistemi cerrahi operasyon sonrası veya ilaç kullanan hastalarda sıklıkla görülmektedir.

Nöral Terapi İle Hangi Rahatsızlıklar İçin Uygulanmaktadır?

Bozucu alanlara tepki olarak otonom sinir sisteminin verdiği tepkiler ve nöral terapinin iyileştirdiği rahatsızlıklar şunlardır;

• Bölgesel kas – iskelet sistemi ağrısı,
  • Baş ağrısı,
  • Bel, boyun, sırt ağrıları
  • Fıtık,
  • Omurgada kireçlenme,
  • Kronik pelvik ağrısı,
  • Fibromiyalji sendromu,
  • Spor yaralanmaları,
  • Tendinit,
  • Diz ve omuz ağrıları,
  • Kronik iltihaplanmalar,
  • Karpal tunel sendromu,
  • Dirsekte görülen kronik ağrılar,
  • Tendinit
  • Romatizmal hastalıklar,
  • Bacaklarda dolaşım bozukluğu,
  • Yüz felci,
  • Trigeminal nevraji

Nöral Terapi Tedavisi Nasıl Uygulanır? Nasıl Etki Eder?

Nöral terapi tedavisi oldukça pratik ve acısız bir tedavi yöntemidir. Tedavideki amaç, bozucu alanların hücresel düzeyde ortaya çıkardığı anormalliği, normal çalışma şekline sokmaktır. Uygulamada enjekte edilen madde ile hücrenin elektriksel potansiyeli yeniden düzenlenmiş olur ve bozulma görülen doku fonksiyonları normale döndürülür.

Nöral terapi gerekli görülen hastaya uygulama öncesinde gerekli tetkik ve muayeneler yapılır. Nöral terapi uygulaması için seyreltilmiş prokain veya lidokain (lokal anestezik) kullanılmaktadır. Nöral terapi tedavisi için kullanılacak madde iki temel bölgeye uygulanır. Enjeksiyon uygulanacak ilk bölge rahatsızlığın uzandığı omurga bölgesidir. Ardından ikinci bölge olarak rahatsızlığın bulunduğu bölgeye enjeksiyon yapılır. Uygulama; cilt altı, kas dokusu, vücuttaki yara ve ameliyat izleri, eklem içi ve ağrı oluşan noktalara uygulanır, sinir içine yapılmaz.

Nöral Terapi Tedavisi Kaç Seans Uygulanmaktadır?

Nöral terapi tedavi seansları hastadan hastaya farklılık göstermektedir. Genellikle haftada 2 ila 3 seans uygulama gerektiren nöral terapi de tam sonuç alınması için gerekli seans sayısı hastalığın şiddetine, vücutta bulunan bozucu alanların sayısına ve hastanın iyileşme fonksiyonlarına bağlıdır. Muayene olmadan seans sayısı hakkında kesin bir şey söylenemeyen nöral terapi, 1 ila 5 seans arasında etkisini göstermeye başlar. Görülen etkiye göre doktor ne kadar seans gerektiğine karar verecek ve hastayı bilgilendirecektir.

Nöral Terapi Tehlikeli midir? Nöral Terapinin Yan Etkisi Var Mıdır?

Nöral terapi tedavi yöntemi neredeyse 100 yıldır batı ülkelerinde kullanılan, lokal anestezinin içeriği ısırgan otları ve acı bademden gelen, doğal, pratik ve acısız bir yöntemdir, herhangi bir beklenen yan etkisi bulunmaz. Tedavi yönteminden kaynaklı bir yan etki bulunmasa da ısırgan otu veya acı badem alerjisi olan kişiler de alerjik reaksiyon görüleceği için tercih edilmez. Diğer bir seans için beklenmesi gereken gün sayısı ise en az 3 gündür.

Hangi Durum ve Rahatsızlıklarda Nöral Terapi Uygulanmamalıdır?

Nöral terapi yan etkisiz ve basit bir tıbbi uygulama olmasına karşın bazı durum ve rahatsızlıklarda uygulanması tavsiye edilmez.

Bu durum ve rahatsızlıklar şunlardır;

• Kalp yetmezliği olan,
  • 2. ve 3. Derece AV kalp bloğu olan,
  • Myastenia gravis hastası olan,
  • Parkinson hastası olan,