Coronavirus ve Yüksek Dozda C vitamini

CORONAVİRÜSÜ YÜKSEK DOZDA C VİTAMİNİ TEDAVİ EDER Mİ?

C vitamini (L-askorbik asit, askorbat) insan vücudunda sentezlenemeyen, ancak biyokimyasal birçok işlem için gerekli olan bir besin unsurudur. İnsanlar C vitaminini kendi vücutlarında sentezleyemediği için besinler ve takviyeler yoluyla dışarıdan almalıdır. Doğadaki birçok hayvan ve bitki ihtiyacı olan C vitaminini kendi vücudunda sentezleyebilmektedir ancak insanoğlunun vücudunda 1 mg bile C vitamini sentezi yapılamamaktadır.

C vitamini o kadar önemlidir ki, insanlar dışarıdan yiyeceklerle günde en az 30 mg C vitamini alamazlarsa yaşamlarını sürdüremez ve “skorbüt” hastalığından ölürYüksek doz C vitamini tedavisi pek çok hastalıkta tıbbi tedaviye destek sağlamak amacıyla kullanılmaktadır ve Covid-19 hastalığı (Coronavirus) tedavisinde Şangay resmi olarak damardan C Vitamini IV kullanıyor.

????Çin'deki Xi'an Jiaotong Üniversitesi Second Affiliated Hastanesinden bir sağlık ekibi, C vitamini ile koronavirüs hastalarının başarılı bir şekilde tedavi edildiğini bildirdi. Hastanenin web sitesinde yayınlanan bir yayında, yeni koronavirüs COVID-19'un potansiyel olarak ölümcül komplikasyonundan hastalanmış olan hastaların, yüksek dozda vitamin ile tedavi edildikten sonra nasıl iyileştiğinden bahsediyor. ????Tıbbi ekip, kritik hastalar ve şiddetli yenidoğan pnömonisi olan hastalar için, C vitamini tedavisinin hastaneye kabul edildikten sonra mümkün olan en kısa sürede başlatılmasını önermektedir.

Bu yayın belirgin bir şekilde  C vitamininin erken uygulanmasının güçlü bir antioksidan etkiye sahip olabileceğini, enflamatuar yanıtları azaltabileceğini ve endotel fonksiyonunu iyileştirebileceğini kabul ettiğini açıklamıştır. Ayrıca, çok sayıda çalışmanın, kullanılan C vitamini dozunun tedavinin etkisi ile ne kadar ilgisi olduğunu gösterdiği de açıklanmaktadır. Tıbbi ekip, geçmiş deneyimlerinin yüksek doz C vitamininin sadece antiviral seviyeleri iyileştirmekle kalmayıp aynı zamanda akut akciğer hasarını ve akut solunum sıkıntısını önleyebileceğini ve tedavi edebileceğini gösterdiğini söylüyor.

❗Şangay Tıp Derneği, koronavirüs tedavisi için yüksek doz C vitamini önerir.

Daha ileri bir son durum gelişmesi olarak, Çin'deki Şangay Tabipler Birliği (Shanghai Medical Association=SMA), koronavirüs hastalığının kapsamlı tedavisi konusunda bir fikir birliği yayınladı. Yeni koronavirüs pnömonisinin tedavisinde 300'den fazla klinik hastanın çalışmasına ve 30 uzman tarafından geliştirilen metoda dayanarak, virüsle hafif enfeksiyon için bile yüksek doz C vitamini önermektedir.

Fikir birliğinde önerilen doz, günde vücut ağırlığının kilogramı başına 50 ila 100 mg'dır. Ağır ve kritik hastalığı olan hastalar için, günde bir kilogram vücut ağırlığı başına 200 mg'a kadar intravenöz olarak enjekte edilmesi tavsiye edilir . 'Şanghay Planı' olarak tanımlanan SMA, konsensüsünün Şangay TV de dahil olmak üzere yaygın ilgi çektiğini söylüyor. #coronavirus #covid-19 #cvitamini